حالتهای مختلف یک صورت وضعیت در ذیحسابی
سوال یکی از دوستان عزیز
سوال:
زمانی که وجه کافی از محل اعتبار برای پرداخت به پیمانکار در اختیار ذیحساب نباشد برای نحوه پرداخت و ثبت های حسابداری دو حالت متصور است:
۱. مبلغ کل صورت وضعیت به هزینه (یا دارائی در جریان تکمیل) گرفته شده بخشی از مبلغ پرداخت و مابقی را به عنوان طلب پیمانکار ثبت کرد. و در صورت تداوم طلب بیش از ۳ ماه در سماد هم ثبت نمود.
پرداخت بر اساس بند ب ماده ۵ دستورالعمل پیش پرداخت و علی الحساب، پرداخت قسمتی از دین به عنوان علی الحساب ثبت شود. و در صورت تامین اعتبار به هزینه نهایی گرفته شود.
هر یک از نحوه ثبت های بالا در چه زمان قابل استفاده است؟
مادام العمر پشتیبان شما هستیم.
سوالات خود در خصوص دستورالعملها و استانداردهای حسابداری بخش عمومی و همچنین قوانین و مقررات مالی و محاسباتی را از طریق سایت،ایتا و تلگرام برای ما ارسال نمائید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
ویدئوی آموزشی دستورالعمل حسابداری اوراق مرابحه
تعریف دقیق اوراق مرابحهاوراق مرابحه، نوعی اوراق اسلامی هستند که بر اساس عقد قرارداد مرابحه...
ثبت حسابداری پرداخت تنخواه به عامل ذیحساب (قسمت اول)
https://www.aparat.com/v/hze6448
ویدئوی توضیح حل مساله حسابداری عملیات سرمایه ای
https://www.aparat.com/v/wak5562
ویدئوی آموزشی بخشنامه بودجه سال 1405
https://www.aparat.com/v/een31dh
ویدئوی آموزشی استهلاک انباشته دارائیهای ثابت مشهود در حسابداری بخش عمومی
https://www.aparat.com/v/cwocv0r
ویدئوی جلسه سوم – حسابداری اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای
https://www.aparat.com/v/lyrr671
دیدگاهتان را بنویسید